• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119915
+
-

روی خط دیپلماسی/ پیام روحانی به سران کشورهای جهان

رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای جهان، فرا‌رسیدن میلاد باشکوه حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی‌2021 را به آنان تبریک گفت. حسن روحانی در این پیام‌های جداگانه، تصریح کرده است: جهان امروز با بحران‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی متعددی روبه‌رو‌ست. ضروری است تا سران کشورها در پرتو اراده و مساعی مشترک، با همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی، برای برون‌رفت از این بحران‌ها و همچنین تسریع در روند مبارزه با ویروس کرونا و بازگشت زندگی بشر به روال معمول، بیش از پیش بکوشند.

     تبریک ظریف خطاب به «مسیحیان مشرق‌زمین»
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در توییتر خود میلاد عیسی مسیح(ع) را به تمام مسیحیان مشرق‌زمین تبریک گفت.
به‌گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در توییتر خود آورده است: در میلاد عیسی مسیح به تمام مسیحیان اصیل مشرق‌زمین تبریک عرض می‌کنیم. به‌ویژه کسانی که در انسانیت و سرزمین از زمان طلوع فجر تاریخ و فرهنگ با ما مشترک بوده‌اند. همچنین کسانی که برای بقایشان در همسایگی‌مان و همزیستی با آنان در منطقه، دست به فداکاری زده‌ایم. امیدواریم این سال، سالی همراه با خیرخواهی، حق‌طلبی و رواداری باشد.

   نامه ۱۵۰نماینده دمکرات کنگره به بایدن 
حداقل ۱۵۰عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای حمایت خود را از بازگشت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند. در این نامه آمده است: ما در حمایت خود از اتخاذ اقدامات دیپلماتیک برای احیای محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران و بازگشت ایران و ایالات متحده به تعهدات خود در چارچوب برجام، به‌عنوان آغازی برای مذاکرات بیشتر، متحد هستیم.

   ادعای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران و ترکیه
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی با طرح ادعاهایی علیه ایران و ترکیه، گفت: جهان عرب شرایط سختی با همسایگان خود در منطقه دارد. وی مدعی شد: ایران و ترکیه طمع‌ورزی احیای امپراتوری‌های گذشته خود در منطقه عربی را دارند و هردوی آنها در کشورهای عربی نفوذ کرده و به‌دنبال سیطره هستند.

   خوب و بد FATF  از نگاه جواد لاریجانی
 محمدجواد لاریجانی که از مخالفان تصویب لوایح FATF است، در وصف آن به تسنیم گفت: پیوستن به FATF تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد‌در‌صد به زیان کشورمان است. FATF، سازوکار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند. رئیس سابق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: اگر بناست ما به این سازوکارها عمل کنیم، خیلی ابلهانه است، اما اگر بناست عمل نکنیم و برخی بگویند تنها عضو می‌شویم، اما عمل نمی‌کنیم، چیز بدی نیست. طرح این ادعا در حالی است که بنا بر گفته مقامات دولتی، بسیاری از نقل‌و‌‌انتقالات مالی، به‌دلیل عدم‌عضویت ایران در ‌FATF با موانع جدی روبه‌رو‌ست.

  بازگشت به برجام بدون شرط باید باشد  
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر گفت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران باید بدون هیچگونه پیش‌شرط یا درخواست اضافی باشد. به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد: «ما بر اساس این تفاهم حرکت می‌کنیم که بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، نباید به هیچ پیش‌شرط یا الزامات دیگری مرتبط باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید